Kategorizacija članka
|
|
||||||||||||||||||||||
|
Sladko zvijenje
Data Direct: »La dolce vita« (Discordia/FV, 1995)
»Najbolj vzburljiva stvar je odkrivanje in ponovno raz-
krivanje oblike in ustroja kaosa,« je na ovitek zapisana
misel, ki uvede in pospremi poslušanje sedmih, z idejami
nabitih skladb z novega albuma kitarista in elektroničarja
Boruta Kržišnika, ki ga je sicer podpísala njegova za to
priložnost skrbno sestavljena skupina Data Direct z gosti.
Lahko ji samo pritrdimo.
»La dolce vita« je tisto, na kar smo upali ob predlanski pred-
stavitvi Kržišnikovega projekta Data Processed Corrupted na
Drugi godbi. Gradivo se je seveda legitimitalo predvsem kot
razmeroma groba evidencija dobrih zamisli, z zavzetim prepri-
čanjem postavljenih pred občinstvo. Če Kržišnik dela počasi,
dela tudi dosledno. Ob pomoči treh tedanjih sodelavcev in
izbranih gostov je po dveh letih ponudil kompetentno razvite
zamisli z močnim nabojem številnih relevantnih glasbenih
referenc in z zavzeto, v nekaterih fragmentih že kar odlično
skupinsko izvedbo, ob katerih izstopajo prepričljivi príspevki
posamičnih glasbenikov. Ni dvoma: toliko suverene in svoje
saksofonske igre, kot jo lahko slišimo že v uvodnem komadu
Blind, nam domači saksofonisti redkokdaj ponudijo.
Mario Marolt in Primož Simončič pa tokrat potrjujeta, da
sta s svojo igro vsak zase predstavljala najboljše; a vse premalo-
izkoriščeno (!), kar premore domači jazz. K temu moramo
dodati še prepričljivo igro violinista Vuka Krakoviča in
Kržišnikove brezhibno izvedene kitarske domislice, ki so –
oplemenjene z izjemno okusno uporabo elektronike – hkrati
določujoče jedro in trdno okostje vsega dogajanja na albumu.
In zato je samo na videz paradoksalno, da ga ob posamičnih
príspevkih gostujočih glasbenikov, ki od skladbe do skladbe
bogatijo njegovo zvočno podobo, vedno bolj prepoznavamo
kot letošnji najbolj svež in pristen jazzovski dogodek domače-
ga izvora. Da ob tem izrazno spomni na tendence, ki smo jim
prav zdaj priča na newyorški ofi ofi sceni (npr.: v zadnjih delih
Georgea Cartwrighta, Marcá Ribbotta ali Elliota Sharpa), ni
ne presenetljivo in še manj slabo. Ko se tak pristop sreča
z udomačenimi idejami, naredijo Data Direct hit, kakršen bi
morala biti nedvomno skladba »Hey«, in v naslovni skladbi
sežejo na (tudi glasbeno) vztrajno aktualni Balkan.
Zoran Pistotnik
Arhivirani dokumenti
Povezani dokumenti